\\               ΤΙΜΕ ΙΝ ΑΤΗΕΝS            







GREEKS 
IN AUSTRALIA

Explore the Map above





 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Είναι καιρός, μάλον χρόνια, που τις βλέπω αυτές τις κυράδες κουκουλωμένες με όλα κείνα τα σκουτιά, το΄να πάνω στ΄αλλο και τις μαντήλες κι εκείνα τα μάτια να ξεχωρίζουν μέσα άπ΄ολα εκείνα  τα ρούχα και αναρωτιέμαι τι μυαλό κουβαλάνε ή ποιός τύραννος τις καταδικάζει να κυκλοφορούν ανάμεσα σε ανθρώπους σαν φαντάσματα, σαν εξωτικά για να μη πω άλλη λέξη  και τρομοκρατηθούμε,μέρες που΄ναι και κυκλοφορούν πράγματι τρομοκράτες.

Μιλάω για τις μουσουλμάνες και τη μπούρκα αυτό το ντρόπιασμα, του κατάντημα του ανθρώπου και το ντρόπιασμα και την προσβολή που γίνεται στο γυναικείο φύλο.

Τις βλέπω και αναρωτιέμαι γιατί ο κυβερνήτης και ο νόμος  επιτρέπουν τέτοια αίσχη. Και μου λένε μερικοί. Μα ο νόμος επιτρέπει στον καθένα να ντύνεται όπως προτιμάει. Λοιπόν ο νόμος δεν είναι καλός , δεν είναι ωφέλιμος και πρέπει ν΄αλλάξει, και ν΄αλλάξει σύντομα, γιατί με τέτοιον νόμο ντροπιάζεται ο άνθρωπος και ο Θεός.

Κι ακόμη δεν γνωρίζουμε, αν οι μουσουλμάνες μροτιμούν να ντύνονται έτσι ή τους το επιβάλλουν οι άρρενες, ισχυροί και εγωιστές

Αυτοί λένε, ότι η θρησκεία  τους, τους επιβάλλει αυτόν τον τρόπο ενδυμασίας των γυναικών. Και βέβαια με το φόβο του Θεού είτε τον λένε Ιεχωβά ή τον λένε Χριστό, Παντοκράτωρα ή Αλάχ μπορούν οι πονηροί και οι ακάθρτοι να χρησιμοποιούν τους αφελείς και τους αδύνατους να σκύβουν το κεφάλι, να το κρύβουν και να το κουκουλώνουν και να κυκοφορούν σαν φαντάσματα, ξωτικά άσχημα και επίφοβα  που να τα  συναντάς μπροστά σου και να τρομάζεις αν τύχει και είναι λίγο σκοτεινά ή απόμερα.

Όμως η Ιστορία λέει ότι αυτό το πανί που το λένε μπούρκα το φορούσαν οι λαοί της Ανατολής, αρσενικοί και θηλυκοί για να προφυλάσσουν το πρόσωπο και τα μάτια από τους δυνατούς ανέμους, τα λεγόμενα   σιμούν και χαψίνια και όσο για τα μάτια και την ανάγκη να βλέπουν που πάνε άνοιγαν δυο τρύπες ίσα- ίσα για να μη σκοντάφτουν. Τα σιμούν και τα χαμίψια ήταν, δεν γωνρίζω αν είναι ακόμη, τρομεροί άνεμοι που σήκωναν την άμο σε βουνά και κινδύνευαν οι άνθρωποι κι άλλοι τυφλώνονταν.

Έτσι έχει να λέει η Ιστορία.

Με τα χρόνια όμως, ισχυροί, φιλόδοξοι και μισογύνηδες άνδρες, όταν έσμιξαν με τον υπόλοιπο κόσμο, για τον εαυτούλη τους,οι αρσενικοί έδωσαν δικαιώματα. Οι άνδρες μπορούσαν και μπορούν να κυκλοφορούν με όποιαδήποτε ενδυμασία. Πολλοί άπ΄αυτούς  ντύνονται ευρωπαικά, με το κουστουμάκι τους τα ωραία πουκάμισα, γραβάτες και άλλα όμορφα πραγματάκια. Οι πολύ μοντέρνοι φορούν και τζιν και  ότι άλλο διατάσσει η αυτής μεγαλειιότης η Μόδα. Τις γυναίκες τους τις θέλουν κουκουλωμένες και χαριστικά τους ανοίγουν δυο τρύπες για να βλέπουν.καλοσύνη τους .

 

Αυτό για μένα είναι άδικο, άσχημο,βλάσφημο και επικίνδυνο. Ο Θεός, αν πιστεύουν, έφτιεαξε τον άνθρωπο έτσι και τον θέλει έτσι, αυτοί γιατί κρύβουν την όψη του ανθρώπου που είναι , σύμφωνα με τις θρησκείες η εικόνα του Θεού;

Κι αφού αυτοί δεν καταλαβαίνουν και δεν λογαριάζουν Θεούς και Δαίμονες, πρέπει ο Νόμος να σταθεί  υπεράνω πάντων, και να τους  υποχρεώσει να σταματήσουν αυτή την ντροπή.

 

Οι νόμοι γίνονται από τους ανθρώπους και αλλάζουν σύμφωνα με τους καιρούς και με τις ανάγκες και με τις επιταγές του εγκεφάλου που κι αυτός αλλάζει. Αξελίσσεται και αξιολογεί τις συνήθειες διαφορετικά.

Οι νόμοι δεν φύτρωσαν μόνοι τους και δεν είναι εκεί για να μας ορίζουν, εμείς οι άνθρωποι ορίζουμε και τους νόμους και  οφείλουμε οι νόμοι να είναι σύμφωνοι με την ευημερία μας και την ασφάλειά μας και να εκφράζουν την νοημοσύνη μας, την ηθική μας, την καλαισθησία μας και τον σεβασμό απέναντι στους συνανθρώπους μας. Κάθε κράτος έχει τους νόμους του για την προστασια των πολιτών του, όταν οι πολίτες δεν συμφωνούν με τον νόμο , ο νόμος αλλάζει.

Κι ακόμη τούτο έχω να πω. Κάποιος νομοθέτης, κυβερνήτης, ίσως και κεφαλή εκκλησίας, οφείλει να υποστηρίξει αυτές τις γυναίκες. Μόνες τους , φαίνεται, δεν μπορούν ακόμη. Φοβούνται τους αρσενικούς της κάστας τους.

Ο δρόμος γι αυτές είναι μακρύς και επικίνδυνος. Χρειάζονταο βοήθεια. Το Εγχείρημα είναι δύσκολο, κι εγώ πολύ δυσκολεύτηκα να το αποφασίσω για να στείλω για δημοσίευση αυτό το γράμμα. Ο φόβος βλέπει είναι χαλινάρι σφιχτό, μ΄αυτό κρατάν δεμένους πολλούς. Κάποιοι πρέπει να τολμήσουν.

Κάποιο που τους λένε αντάρτες, αθυρόστομους, ίσως και τρελούς.

Αν δεν υπήρχαν οι αθυρόστομοι, οι αντάρτες, οι τρελοί, σήμερα θα ζούσαμε ακόμη όπως ζούσαν  για πολλά πολλά χρόνια οι πρόγονοί μας,με σκυφτό κεφάλι, σκλάβοι, πένητες, σξιοθρήνητοι. Αυτά μετα΄φόβου

 

                              

                                  Ιωάννα Λιακάκου

 



 

 

Ιωάννα Λιακάκου

Βιογραφικό σημείωμα

Η Ιωάννα Λιακάκου ήρθε μετανάστρια στην Αυστραλία το 1958. Κατάγεται από το Αίγιον και είναι κόρη του Παναγιώτη Νικολόπουλου και της Ελένης Γκαδόλου.

Από παιδί έδειξε αγάπη για τα βιβλία.

Ζει στη Μελβούρνη, στο Νόρβκοτ με τον άνδρα της και τα παιδιά τους.

Γράφει Ποίηση και Πεζογραφία. Εργάτης έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά και έχουν συμπεριληφθεί σε Ανθολογίες.

Η Αιακάκου το 1992 τιμήθηκε με διάκριση στον τομέα Γραμμάτων από τον Αυστραλο-Ελληνικά Σύνδεσμο ΗβΗβηιο.

Για το γράψιμο πιστεύει ότι είναι έργο διανοητικής λειτουργίας και ψυχικής κατάστασης και είναι αποτέλεσμα καταπίεσης κοινωνικής, οικογενειακής ή ατομικής. Το άτομο και μόνο του μπορεί να συνθλίβεται, λόγω της ιδιαιτερότητας της φύσης του στις συμπληγάδες των συλλογισμών και των αντίρροπων αισθημάτων και σκέψεων.

Το γράψιμο είν' ένα γεφύρι για ν' ανταμώσουμε


 

 

 

Disclaimer
While every effort has been made by ANAGNOSTIS to ensure that the information on this website is up to date and accurate, ANAGNOSTIS  does not give any guarantees, undertakings or warranties in relation to the accuracy completeness and up to date status of the above information.
ANAGNOSTIS will not be liable for any loss or damage suffered by any person arising out of the reliance of any information on this Website

.Disclaimer for content on linked sites
ANAGNOSTIS accepts no responsibility or liability for the content available at the sites linked from this Website.
Το περιοδικό δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο άρθρων των συνεργατών.

Anagnostis  P.O.Box 25 Forest Hill 3131 Victoria Australia
 enquiry@anagnostis.info